Signatz la peticion tà la reobertura immediata deu Cap'Òc

Mercés de signar la peticion en linha lançada peu CREO e Òc-Bi

Ligam : https://chng.it/CGPNft6yPr

Au vist de las soas missions primordiaus tau bon foncionament de l'ensenhament en Occitan, que condemnam la decision presa per CANOPE de retirar brutaument dus professors missionnats au Cap 'ÒC (Centre d'Animacion Pedagogica en occitan) shens anticipar de continuitat pedagogica. Shens personau competent, aguerrit, experimentat e especializat en Occitan, lo CAP'ÒC ne pòt pas foncionar e l'ensemble de las soas missions que's retròba metut a mau.

Dotat d'ua equipa hèra redusida, lo CAP'ÒC que mia projèctes de grana envergadura despuish vint ans . Qu'ei ua atruna indispensabla tà tots los ensenhaires d'occitan de Navèra Aquitània e d'Occitània, qui ensenhan en primari o en segondari :

- Que participa a la difusion de la lenga occitana dens l'escolaritat de l'escolan e dens la soa familha

- Qu'assegura la creacion collaborativa e la produccion d'obratges pedagogics, d'albums joenessa, de literatura joenessa, de maletas pedagogicas, de manuaus d'ensenhament.

- Qu'assumeish lo seguit de la formacion longa « Ensenhar » a destinacion deus professors.

- Qu'intervien dens la formacion iniciau, la formacion qui contunha e pendent las animacions pedagogicas.

- Qu'acompanha e qu'ustensilha las equipas ensenhantas pendent l'obertura de navèths cursus bilingües

- Lo son centre de documentacion, a Pau, qu'ei plan frequentat .

- Que sociabiliza l'occitan per la produccion d'espectacles (Virada joen public), de projeccion de filmes (Escòla au cinèma), de supòrts numerics (contes e àlbums) plebiscitats peus parents d'escolans.

CANOPE, estructura nacionau dont depend lo CAP'ÒC que vien d'anonciar, en Comitat Academic de las Lengas Regionau, qui lo recrutament d'un personau qualificat preneré au mensh 6 mes : qu'ei inacceptable !

Aquera decision que hica en dangèr tots los esfòrç enterprés dens lo maine deu desvolopament de l'ensenhament de la lenga e de la cultura occitanas dens las nostas duas regions.

Nosauts, ensenhants, parents d'escolans, locutors e simpatizants, que demandam dab la mei grana fòrça a Dauna la Rectora de l'acadèmia de Bordèu e a Dauna la Directora generau deus servicis de CANOPE de reïntegrar M. Hervé Couture, desmetut de las soas foncions, shens fauta reconeguda, ni sancion administrativa emetuda tà qu'assegure la continuitat d'un servici public qui ei indispensable ad aqueth ensenhament, e aquò, tant qu'ac calerà e tant que nada auta persona qualificada, competenta e occitanofòna e posca assegurar aquera tasca.

Plavienguts suu site d'Òc-Bi Aquitània

Adishatz ! Vous êtes sur le site

d' ÒC-BI en AQUITÀNIA 
Association regroupant des parents et des enseignants et ayant pour but la promotion du bilinguisme français/occitan dans l'enseignement public. 
Secrétariat : 16, rue de Pujols 47300 Villeneuve-sur-Lot

Encargat de mission Novèla Aquitània : Clamenç Flouroux
Tél : 06/33/70/12/40

        Mail : ocbiaquitania@free.fr

    

Academia de Bordèu rentrada 2023 : reparticion deus ensenhaments de e en occitan

rentrada2023.jpg

Ligam visio Experiéncia Parlem Ciutat / Òc-Bi Dijaus 28/09 de 18h30 dinc a 19h3 L'apòrt deu mainatge escolarizat en classa bilingua a la cellula familiau

Comunicat de premsa FELCO e OCBI – questionari del collectiu « per que viscan nòstras lengas »

2206-10-BANDIeRA-pq-oc-600x180.jpg

Comme il l’avait fait à l’occasion de la campagne présidentielle, le Collectif Pour Que Vivent Nos Langues a adressé aux candidat.e.s aux élections législatives un questionnaire en ligne (ici en lien)  afin de connaître leurs intentions d’actions concernant le développement des langues territoriales ou régionales.
 

En ce qui concerne l’espace occitan, l’action a été coordonnée par OCBI (association pour le bilinguisme dans l’enseignement public) et par la FELCO (Fédération des enseignants de langue et culture d’oc – enseignement public), avec l’aide de l’IEO Aude et de la fédération des Calandretas pour le département des Pyrénées Atlantiques, qui se sont chargés d’adresser ce questionnaire aux candidat.e.s.
 

Le Collectif a posé 7 questions (consultables sur ce lien dans leur intégralité, les candidat.e.s ayant pour chacune d’entre elles la possibilité de préciser leur réponse via un commentaire. Ces questions concernaient plus précisément la modification de la Constitution, la circulaire sur l’enseignement immersif, les moyens dans l’enseignement, l’usage des langues territoriales dans la vie publique et leur co-officialité, la Charte européenne des langues régionales et minoritaires et la culture.
 

Les réponses reçues sont consultables sur une carte interactive en cliquant sur ce lien  

 

MODE D’EMPLOI : Pour visualiser les résultats, il suffit de cliquer sur chaque circonscription de la carte pour afficher les candidat.e.s ayant répondu. Vous y retrouverez les thèmes des 7 questions en résumé, leurs réponses synthétiques. Pour retrouver les réponses détaillées, il vous suffit de cliquer ensuite sur le lien « réponse détaillée » du ou de la candidat.e.
 

La FELCO propose par ailleurs une analyse du contenu des 200 premières réponses obtenues : http://www.felco-creo.org/10-06-22-la-felco-analyse-les-200-premieres-reponses-recues-au-questionnaire-du-collectif-pour-que-vivent-nos-langues/


Data de creacion : 29/10/2022 18:12
Categoria : - 2022

Familha en lenga 2023

saut_fel_2023_page-0001.jpg

saut_fel_2023_page-0002.jpg

 

FEL_bugue_03_2023.jpg

Actualitats

Aprenedissatge de la lenga shiulada Laruntz 64

Ressorças peus ensenhaires

Ressorcas-ensenhaires-1536x864.jpg

Circulària Lengas Regionalas del 16/12/2021

Ciber conferéncias

Ciberamassadas pairs

Ciber réunions à destination des parents d'élèves

Avantages et conditions d'une éducation bilingue en langue occitane.

Quin obrir ua classa bilingua ?

- Faire circuler l'information entre les parents pour regrouper les demandes.
- Informer le Directeur d'école.
- Contacter le Chargé de Mission Langues et Cultures Régionales à l'Inspection Académique de votre département.

L'Association ÒC-BI est à votre disposition pour tout renseignement et pour vous aider dans vos démarches.
Témoignage d'une enseignante de classe bilingue :

Que le bilinguisme s’installe vite dans les petites têtes !

Nouvelle enseignante en classe bilingue à l’école maternelle, je suis époustouflée de la vitesse à laquelle ils rentrent dans la langue :

Ils comprennent bien les consignes et les histoires simples.

Quand je leur demande de répéter une expression ou les paroles d’une chanson , la plupart prononce bien sans difficulté et , contrairement aux adultes, les enfants placent bien les accents toniques.

Dès le 3ème jour certains commençaient à réinvestir des choses dejà mémorisées : Plusieurs se parlent spontanément entre eux avec des mots occitans ou des phrases qu’ils m’ont entendue répéter ! Quand ils me parlent, à moi aussi, il arrive qu’ils placent des mots occitans dans leurs propres phrases (françaises) s’il veulent aborder un sujet traité pendant les activités en occitan. Lors de la réunion d’info de rentrée de nombreux parents ont fait part des retours positifs à la maison de leurs enfants qui avaient déjà essayé de leur dire des mots ou des comptines.

En espérant que ça continue ainsi !

C.F.C.